Hoe vervang ik mijn TaHoma® V2 door een TaHoma switch?
Als u uw TaHoma V2 wilt vervangen door een van onze nieuwe Smart Home mogelijkheden, heeft u twee mogelijkheden:
1. Als u geen io-producten heeft:
Als u hetzelfde e-mailadres gebruikt, neemt u contact op met Somfy om het e-mailadres los te koppelen van de box. U kunt producten toevoegen en uw installatie rechtstreeks configureren met de TaHoma app.
2. Als u wel io-producten heeft (Waarschuwing! Dit proces is alleen aanbevolen voor geavanceerde gebruikers)
Activeer uw smart home box met de TaHoma app via een ander e-mailadres.
De io-beveiligingssleutel overdragen van TaHoma V2 naar TaHoma switch:
- Met de Somfy connect webinterface (somfy-connect.com): ga naar "Configuratie" en vervolgens naar "io-systeem" en klik op "De beveiligingssleutel van de installatie verzenden"
- Ga in de nieuwe Tahoma app naar het menu "..." menu en vervolgens naar "Hulp en geavanceerde functies", "Geavanceerde functies", "Beheer io sleutel" en "Een io-sleutel ontvangen vanaf een bedieningspunt, en hem naar de installatie te sturen" en volg de instructies.
In hetzelfde menu kunt u alle motoriseringen ontdekken met behulp van deze toets en de knop "Start een io discovery op jouw apparatuur". io-sensoren en andere producten (RTS, cloud, Hue, Sonos) moeten handmatig worden toegevoegd. Let op! Cloud-naar-cloud oplossingen zoals Somfy Protect, aangesloten thermostaat, Somfy keys, Legrand of Schneider kunnen niet worden gekoppeld aan meerdere TaHoma's. Ze moeten eerst worden verwijderd uit TaHoma V2 voordat ze kunnen worden toegevoegd aan TaHoma switch.
Als u hetzelfde e-mailadres wilt gebruiken, neemt u contact op met Somfy, dat zal zorgen voor de overdracht van de account.